Bespreek uw onvrede met uw huisarts of één van de andere medewerkers van de huisartsenpraktijk.
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen:
U kunt uw onvrede kenbaar maken door dit te bespreken met één van onze medewerkers, het klachtenformulier in te vullen of door het te melden via onze website (zie onderaan deze pagina). Indien u uw contactgegevens achterlaat, neemt onze interne klachtenfunctionaris daarna contact met u op.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u terecht bij Skge (Stichting klachten & geschillen eerstelijnszorg).
Skge is een onafhankelijke organisatie die staat voor een laagdrempelige klachtenbemiddeling en geschillenafhandeling. Skge bemiddelt in eerste instantie tussen patiënt en zorgverlener. Zij helpt hen om het gesprek met elkaar aan te gaan en om zo samen tot een bevredigende oplossing te komen.
Wanneer uw klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, kunt u deze voorleggen aan een geschillencommissie van de Skge. De klacht wordt dan een geschil.
Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist), uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris.
Meer informatie kunt u vinden op www.skge.nl